Bezorgen & Retourneren

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
Wij leveren alle eerste bezorg pogingen in Nederland en België helemaal gratis. Bij bestellingen verzonden met PostNL zijn de tweede en derde bezorg poging ook geheel gratis. Bij producten boven de 160cm maken we gebruik van een speciale vervoerder. De levering van deze producten brengen hoge kosten met zich mee, daarom proberen we tijdens het bestellen de leverdatum goed te communiceren en in te plannen. Mocht je een bestelling hebben geplaatst voor een product langer dan 165cm en je bent op de dag van levering niet thuis, dan brengen we de kosten van de tweede levering in rekening.

Kosten tweede bezorgpoging:
Producten tussen de 1650 en 2500mm € 35
Producten tussen de 2501 en 4000mm € 55

Kosten derde bezorgpoging:
Producten tussen de 1650 en 2500mm € 65
Producten tussen de 2501 en 4000mm € 100

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Is het een product op voorraad?
Dan controleren we eerst of het product nog een keer in de olie of lak gezet gaat worden. Planken kleiner dan 160cm leveren we met PostNL en planken langer dan 160cm leveren we met PakketXXL. Op dit moment leveren we bestellingen allen op de vrijdag. Levertijd na bestellen bedraagt dan ook 1 tot 7 dagen.

Is het een product op maat?
Dan streven we er naar om hem binnen 2 tot 3 weken bij jou thuisbezorgd te krijgen. Tijdens bestellen kun je deze leverdatum kiezen, bij 99% van de bestellingen houden we exact deze dag aan. Mocht het ons echt niet lukken, laten we dit natuurlijk weten. We houden je tijdens het hele productieproces op de hoogte, je weet dus precies wanneer je wandplank is geproduceerd en wanneer hij gereed is voor verzending. Op die manier weet je altijd hoe ver wij in het productie proces zijn en wanneer jij je bestelling kunt verwachten.

Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Tijdens bestellen heb je voor een datum van aflevering kunnen kiezen, wij doen ons uiterste best om deze dag ook te halen. Afhankelijk van de lengte van je pakket kiezen wij de vervoerder. Zijn alle pakketten onder de 160cm? Dan gaan ze met PostNL mee, na het aanmaken van de verzending ontvang je hiervan per email de track en trace codes. Zit er bij je bestelling een pakket bij die langer dan 160cm is, dan gaat de gehele bestelling mee met PakketXXL. In de ochtend op de dag van levering ontvang je van hun de verwachte tijd van aflevering per sms, bij lange pakketen is het dan ook belangrijk om ons je mobiele nummer te geven. Op die manier heb je altijd inzichtelijk wanneer je pakket wordt geleverd en kun je hem volgen in het proces.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je toch niet thuis bent. Wat er dan gebeurt is afhankelijk van de gebruikte bezorgdienst en van de waarde van het pakket. Bij bestellingen onder 160cm en waarde onder € 100 wordt het pakket mogelijk bij de buren afgegeven, bij bestellingen onder 160cm en waarde boven de € 100 wordt je bestelling de volgende dag weer aangeboden. Na de derde afleverpoging gaat het pakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor.

Wanneer je bestelling langer dan 160cm is, willen we graag vermijden dat de bezorger meerdere keren langs moet komen. We proberen dit te ondervangen door in het bestelproces de keuze voor een leverdag te geven. Mocht het toch gebeuren dat je niet thuis bent, krijg je een briefje in de bus. Op het briefje staan de instructies om een nieuwe leverdag in te plannen. De levering van deze producten brengen hoge kosten met zich mee, we zijn dan ook genoodzaakt de kosten van de tweede en eventueel derde leverpoging in rekening te brengen.

Kosten tweede bezorgpoging:
Producten tussen de 1650 en 2500mm € 35
Producten tussen de 2501 en 4000mm € 55

Kosten derde bezorgpoging:
Producten tussen de 1650 en 2500mm € 65
Producten tussen de 2501 en 4000mm € 100

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat kan ik doen?
Heb je de email ontvangen dat je bestelling is verstuurd, maar heb je de bestelling nog niet ontvangen? Probeer dan eerst te kijken via de track en trace of de bezorger niet is verlaat. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op. Dan gaan wij het verder voor je uitzoeken.

Ik wil mijn bestelling ergens anders laten bezorgen of afhalen, kan dat ook?
Tijdens het bestelproces kun je aangeven waar je de bestelling graag wilt ontvangen. Afhalen kan natuurlijk ook bij onze timmerfabriek. Afhalen kan op de Danzigerbocht 15, 1013AM in Amsterdam.

Hoe kan ik retourneren?
Hebben wij je wandplank op maat gemaakt (maatwerk)? Dan kunnen we hem helaas niet retour nemen, het is dan ook erg belangrijk om tijdens het bestellen van je wandplank goed op te letten. Ben je vooraf niet zeker van het houtsoort of de keuze die je maakt?? Kom dan langs in onze showroom of stuur ons een email met je vragen.

Producten gekocht uit voorraad kunnen altijd geretourneerd worden. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Print ons retourformulier uit en voeg het bij je retourzending voor een snelle afhandeling. Wij nemen de retourkosten voor rekening en sturen je na aanmelden een retourlabel op. Je kunt ook op eigen initiatief een product terugsturen, maar dan zijn de kosten van terugsturen voor eigen rekening.

Retour adres:
Hout op Maat
Danzigerbocht 15
1013AM Amsterdam

Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wel moeten de producten weer in goede staat terug gestuurd worden. Wij verzoeken je dan ook om de verzendmaterialen niet weg te gooien, voordat je zeker bent dat je de bestelling wilt houden. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Is mijn retourzending in goede orde ontvangen?
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen brengen we je hier hiervan op de hoogte.

Wat zijn de kosten van retourneren?
Retourneren is gratis via PostNL en PakketXXL, wij sturen je een retourlabel zodra je hebt aangegeven een product te willen herroepen. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor eigen rekening.

Mijn product is niet compleet of beschadigd, wat moet ik doen?
Dat is vervelend! We hebben een prima klantenservice en we weten dat we kwetsbare producten versturen. Stuur ons een email met het liefst meteen een foto erbij van de beschadiging. Wij geven hier zo snel mogelijk, met een passende oplossing, antwoord op.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee betaald is terug.

Heb jullie ook een retourformulier?
Ons retourformulier vind je hier, print het formulier uit en voeg het bij je retourzending.

Bel onze klantenservice
020 - 681 33 83

Op werkdagen van 7:30 tot 15:30

Ontvang je liever een offerte?

Offerte aanvragen

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Nieuwsbrief inschrijven