Ontdek onze voorraad wandplanken voor wie geen specifieke maat of houtsoort in gedachten heeft. Maatwerk zonder het wachten!

Bezorgen & Retourneren

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
Wij bieden gratis levering voor alle bestellingen in Nederland en België.

Wie bezorgt de order?

Per order beoordelen we of we hem verzenden met PostNL of met PakketXXL, dit proberen we vooraf te bepalen en zie je tijdens bestel proces.

In uitzondering wijken we hier vanaf. Hou je email dan ook goed in de gaten, hierop ontvang je de verzendbevestiging van de vervoerder. 

Levering met PakketXXL.

Tijdens het bestellen vragen we om een datum van levering. Het is voor ons en de vervoerder belangrijk dat je die dag van 08:00 tot 21:00 beschikbaar bent om het pakket in ontvangst te nemen. 

Twee tot drie werkdagen voor levering plannen we de verzendorders in. Op het moment van inplannen ontvang je de eerste email van PakketXXL. De avond voor levering wordt de rit berekend en ontvang je de track en trace gegevens met de verwachte tijd van levering. Via de link in de email is de chauffeur live te volgen. Ook kun je daar een bericht achterlaten voor de chauffeur, bijvoorbeeld om aan te geven dat hij de order ergens mag neerzetten of bij de buren mag afleveren. 

Levering met PostNL

Bij orders verzonden met PostNL, ontvang je de track en trace gegevens Na de eerste scan. Dit is meestal rond 20:00. Orders voor PostNL worden standaard op donderdag opgehaald en altijd op vrijdag geleverd. Heb je gekozen voor zaterdag, dan veranderd dit automatisch naar vrijdag.

Geen email van de vervoerder ontvangen

Heb je geen email ontvangen van pakketXXL of PostNL, controleer dan altijd spamfolder goed.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Is het een product op voorraad?
Dan houden we ons zoveel mogelijk aan de datum die je kiest, een wandplank op voorraad staat ingepakt klaar en kan meteen verzonden worden. Helaas zorgt de manier van het verwerken van de orders soms wel voor een vertraging. Mochten we een voorraad order te laat zien, kan het zijn dat we de levering een week uitstellen.

Is het een product op maat?
Dan streven we er naar om hem binnen 3 tot 4 weken bij jou thuisbezorgd te krijgen. Tijdens bestellen kun je deze leverdatum kiezen, bij 95% van de bestellingen houden we exact deze dag aan. Mocht het ons niet lukken, laten we dit natuurlijk weten. We houden je tijdens het hele productieproces op de hoogte, je weet dus precies wanneer je wandplank is geproduceerd en wanneer hij gereed is voor verzending. Op die manier weet je altijd hoe ver wij in het productie proces zijn en wanneer jij je bestelling kunt verwachten.

Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Tijdens bestellen heb je voor een datum van bezorging kunnen kiezen, wij doen ons uiterste best om deze dag ook te halen. Afhankelijk van de lengte van je pakket wordt de vervoerder gekozen.

Bij orders verzonden met PostNL, ontvang je de track en trace gegevens Na de eerste scan. Dit is meestal rond 20:00. 

Bij orders verzonden met Pakket XXL, ontvang je de eerste email 2 tot 3 dagen voor levering. De avond voor levering wordt de rit berekend en ontvang je de track en trace gegevens met de verwachte tijd van levering. Via deze link is de chauffeur live te volgen en kun je daar een bericht achterlaten voor de chauffeur, bijvoorbeeld om aan te geven dat hij de order ergens mag neerzetten of bij de buren mag bezorgen. 

Heb je geen email ontvangen van pakketXXL of PostNL, controleer dan ook je spamfolder goed.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je toch niet thuis bent. Wat er dan gebeurt is afhankelijk van de gebruikte bezorgdienst. Via PostNl wordt het pakket mogelijk bij de buren afgegeven of naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht. 

Via PakketXXL willen we graag vermijden dat de bezorger meerdere keren langs moet komen. We proberen dit te ondervangen door in het bestelproces de keuze voor een leverdag te geven. Mocht het toch gebeuren dat je niet thuis bent, krijg je een briefje in de bus. Op het briefje staan de instructies om een nieuwe leverdag in te plannen. 

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat kan ik doen?
Heb je de email ontvangen dat je bestelling is verstuurd, maar heb je de bestelling nog niet ontvangen? Probeer dan eerst te kijken via de track en trace of de bezorger niet is verlaat. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op. Dan gaan wij het verder voor je uitzoeken.

Ik wil mijn bestelling ergens anders laten bezorgen of afhalen, kan dat ook?
Tijdens het bestelproces kun je aangeven waar je de bestelling graag wilt ontvangen. Afhalen kan natuurlijk ook bij onze timmerfabriek. Afhalen kan op de Roode Wildemanweg 49, 1521PZ Wormerveer.

Hoe kan ik retourneren?
Indien we een wandplank op maat voor je hebben gemaakt, kunnen we deze helaas niet retour nemen. Het is daarom belangrijk om tijdens het bestelproces van je wandplank goed op te letten en zorgvuldig je keuzes te maken. Als je vooraf twijfelt over het houtsoort of andere opties, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wandplanken die uit voorraad zijn gekocht, kunnen altijd worden geretourneerd. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dien je ons via een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld per  e-mail) op de hoogte te stellen van je beslissing om de overeenkomst te herroepen.

Voor een snelle afhandeling graag een ordernummer bij je retour toevoegen.

Retour adres:
Hout op Maat
Roode Wildemanweg 49
1521PZ Wormerveer

Indien je een sample wilt retourneren, zijn de kosten hiervan voor eigen rekening. Er is geen specifieke retourtermijn van toepassing, dus je kunt het sample ook na een jaar nog retourneren. Retourzendingen kunnen worden verzonden naar het bovenstaande adres.

 

Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten ten gevolge van retourzending) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wel moeten de producten weer in goede staat terug gestuurd worden. Wij verzoeken je dan ook om de verzendmaterialen niet weg te gooien, voordat je zeker bent dat je de bestelling wilt houden. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Is mijn retourzending in goede orde ontvangen?
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen verwerken we de order zo snel mogelijk, en storten we het aankoopbedrag terug. We versturen op dit moment geen persoonlijke email van retourontvangst.

Wat zijn de kosten van retourneren?
Retourneren is voor eigen rekening, wanneer je plank langer is dan 160cm kunnen we een aanbieding sturen om de wandplank bij je op te komen halen.

Mijn product is niet compleet of beschadigd, wat moet ik doen?
We begrijpen dat het vervelend is als je product niet compleet is of beschadigd is aangekomen. Onze klantenservice staat voor je klaar om dit probleem op te lossen. Stuur ons zo snel mogelijk een e-mail, bij voorkeur met een foto van de beschadiging erbij. We zullen zo snel mogelijk reageren met een passende oplossing.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee betaald is terug.

Email onze klantenservice

info@houtopmaat.nl

Ontvang je liever een offerte?

Offerte aanvragen

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Nieuwsbrief inschrijven